We współczesnych czasach strona internetowa i reklama w sieci stanowią niezwykle istotny element budowania wizerunku firmy. Poprzez internet przedsiębiorca może zadbać o pozytywny obraz swojego biznesu i dotrzeć do nowych klientów. Co istotne, w ten sposób mogą działać osoby reprezentujące różne branże, w tym także biura księgowe. Dlatego coraz więcej osób stawia na odpowiednio skierowaną reklamę i czerpie z tego korzyści.

Nawet jeśli biuro księgowe decyduje się na świadczenie usług stacjonarnie w swojej siedzibie i obsługuje klientów z najbliższej okolicy, internet może być tym czynnikiem, który istotnie przyczyni się do jego rozwoju. Obecnie jest to jedno z najważniejszych mediów, z którego korzystają na co dzień użytkownicy z różnych grup wiekowych. Dlatego dotarcie do przedsiębiorców potencjalnie zainteresowanych usługami księgowymi powinno być stosunkowo proste. Jest jednak jeden warunek. Warto wiedzieć, gdzie i jak się reklamować, by osiągnąć zamierzony cel.

Strona internetowa

Strona internetowa może być wizytówką firmy. Jeśli wygląda estetycznie i dostarcza klientom niezbędnych informacji, będzie postrzegana jako przejaw profesjonalizmu i może zachęcić do skontaktowania się z księgowym oraz nawiązania współpracy. Jeśli będzie nieintuicyjna, a informacje na niej zawarte będą niespójne lub niepełne, może wyrządzić dla właściciela więcej szkody, niż pożytku.

Decydując się na prowadzenie strony internetowej, biuro księgowe powinno zadbać o zamieszczenie na niej odpowiednich treści. Tym, co zachęci ewentualnych klientów, będzie opis profilu każdego z pracowników. Warto podkreślić ich wykształcenie oraz doświadczenie. Doskonale zadziałają też rekomendacje zadowolonych klientów. A w celu podkreślenia profesjonalizmu i rzetelnej wiedzy księgowych można zdecydować się na prowadzenie bloga, w którym znajdzie się omówienie tematów ważnych dla potencjalnych klientów. To ostatnie jest szczególnie istotne, bo po pierwsze dostarcza czytelnikom użytecznych informacji, po drugie, pod warunkiem odpowiedniego zoptymalizowania treści na blogu, może sprowadzić na stronę ruch z wyszukiwarek internetowych i wpłynąć na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Inne sposoby na promocje

Jednak nie zawsze trzeba mieć własną witrynę, by dobrze promować się w sieci. Niektóre biura rachunkowe robią to znakomicie, choć strony internetowej nie posiadają. Zamiast tego dodają wizytówki biura księgowego w dostępnych w sieci katalogach. Oprócz takich informacji jak rodzaj świadczonych usług, a także nazwa i adres biura, często można też dodać numer telefonu oraz mapę z dokładnym wskazaniem siedziby biura. Jeśli na dodanie wizytówki decyduje się przedsiębiorca, który posiada własną witrynę, prawdopodobnie będzie mógł również umieścić w katalogu link do tej witryny.

Niektóre strony internetowe łączą w sobie funkcję katalogu z blogiem, na którym umieszcza się wartościowe wpisy na czytelników. Dzięki temu na taką witrynę trafia więcej internautów, co zwiększa szanse biura księgowego na zdobycie nowych klientów. Przykładem witryny przeznaczonej dla biur księgowych, która łączy w sobie funkcję bloga z katalogiem jest strona UslugiKsiegowe.pl.

Sposobów promocji biura rachunkowego w sieci jest jednak znacznie więcej. Na dowód tego wystarczy wspomnieć Google Ads, wizytówkę w mapach Google i reklamy banerowe. Niektóre z nich będą przeznaczone dla biur rachunkowych działających na szerszą skalę, inne lepiej sprawdzą się w przypadku księgowych działający na rynku lokalnym. Najważniejsze staje się dostosowanie formy reklamy do zakresu działalności konkretnego biura księgowego i miejsca świadczenia usług.